Menu

środa, 30 września 2015

"Przypadki Callie i Kaydena" Jessica Sorensen

Tytuł: "Przypadki Callie i Kaydena"
W oryginale: The Coincidence of Callie & Kayden
Autor: Jessica Sorensen
Seria: Przypadki #1
Ilość stron: 368
Data wydania: 8 czerwca 2015
Wydawnictwo: Zysk i S-ka

"Hipnotyzująca opowieść o przeznaczeniu, przyjaźni i uzdrawiającej sile miłości.


Dla Kaydena cierpienie w milczeniu było jedynym sposobem, by przeżyć. Jeśli miał szczęście, nie wychylał się i wypełniał polecenia, mógł przetrwać kolejny dzień. Jednak pewnej nocy, kiedy zdawało się, że jego szczęście – a może nawet i życie – właśnie się kończy, pojawił się anioł imieniem Callie. Kayden został ocalony…


Callie nie wierzyła w szczęśliwe zrządzenia losu. Przynajmniej od czasu swoich dwunastych urodzin, gdy odebrano jej wszystko. Kiedy najgorsze już minęło, dziewczyna pogrzebała uczucia i przysięgła nigdy nikomu nie zdradzić, co się naprawdę wydarzyło. Teraz, sześć lat później, nadal zmaga się z bolesną tajemnicą…


Gdy traf sprawia, że Kayden i Callie zaczynają uczęszczać do tego samego college’u, chłopak z determinacją postanawia poznać bliżej piękną dziewczynę, która odmieniła jego los. Jest przekonany, że Callie nie pojawiła się w jego życiu bez powodu. Im bardziej próbuje stać się częścią jej świata, tym mocniej uświadamia sobie, że tym razem to ona potrzebuje ocalenia…"


Jakiś czas temu obiecałam sobie, że nie będę czytać książek z gatunku new adult, bo to powieści dla czytelniczek starszych ode mnie. Cóż, całe moje postanowienie diabli wzięli, gdy przeczytałam opis książki Przypadki Callie i Kaydena. I jeśli ta recenzja będzie bez ładu i składu, to przepraszam, ale ta powieść kompletnie zawładnęła moim sercem.


Mogę wymienić kilka książek, które doprowadziły mnie do łez lub zszokowały zakończeniem. Nie przeczytałam natomiast zbyt wielu powieści, po skończeniu których targałyby mną tak sprzeczne emocje. Gdy poznawałam losy bohaterów, ich uczucia i myśli, we mnie szalał huragan uczuć. W raz z Callie i Kaydenem śmiałam się, płakałam i odkrywałam ich tajemnice.

Autorka zaczęła swoją książkę dość mocno, potem akcja ciągnęła się w spokojnym tempie, a zakończenie mną wstrząsnęło i nie rozumiem jak można było zakończyć w ten sposób tę powieść. Jessica Sorensen porusza bardzo poważne tematy, ale połączone z jej lekkim stylem i humorem, stanowią idealną całość. Na początku myślałam, że skoro jest to romans, będzie on przewidywalny, a przez to nudny.  Nic bardziej mylnego. Autorka niejednokrotnie mnie zaskoczyła, a całą powieść pochłonęłam w niecały dzień.

Callie i Kayden, to ludzie po przejściach, które zostawiły w nich głębokie blizny; każde z nich skrywa sekret i próbuje złapał kolejny oddech. Bohaterowie występujący w książce są z krwi i kości, a każdy z nich zmaga się z innymi problemami. Autorka skupiła się na portrecie psychologicznym Callie i Kaydena, dzięki czemu możemy poznać ich myśli i uczucia. W raz z rozwojem akcji coraz mocniej przywiązywałam się do bohaterów i w raz z nimi przeżywałam wydarzenia z książki.

Przypadki Callie i Kaydena to emocjonująca lektura, do której kiedyś z pewnością powrócę. Książka dostaje ode mnie ocenę 9/10, a ja gorąco wam ją polecam. Z pewnością sięgnę po kolejne tomy tej serii i po inne książki tej autorki. Mam do Was pytanie: moglibyście polecić mi jakieś ciekawa książki new adult?

Przypadki Callie i Kaydena / Ocalenie Callie i Kaysena / ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz